تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مجازات فرستادن پیامک توهین آمیز

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

ایجاد مزاحمت تلفنی یک فعل عمدی آگاهانه است که به محض کشف، ملاک مسئولیت کیفری مزاحم شناخته می‌گردد، مگر اینکه مرتکب با ارائه دلائل به دادگاه ثابت کند که عمل او از روی حسن نیت بوده و با هدف مشروع انجام گرفته است. توهین به افراد از شایع ترین جرایم می باشد که مطابق قانون جرم و دارای مجازات است. بنابراین با توجه به کیفیت و نوع توهین، مجازات آن نیز متفاوت خواهد بود، چه اینکه برخی مصادیق توهین مجازات هایی همچون اعدام را نیز در پی خواهد داشت. توهین و یا زدن رحف مستهجن به یک شخص از طربق پیامک یا تلگرام و شبکه های اجتماعی قابل شکایت می باشد و فردی که توهین کرده مطابق با قانون و رای دادگاه داری مجازات می باشد.

 

گاهی ارسال پیامک در قالب مزاحمت تلفنی است که در این حالت محتوای پیامک اهمیتی ندارد چراکه ارسال پیامک خالی هم می‌تواند مصداق مزاحمت باشد. اگر فرض کنیم شخصی به منظور اذیت دیگری دایما برای او پیامک خالی بفرستد یا حتی 100 عكس زيبا برای كسي بفرستد اگر احراز شود قصد مزاحمت داشته قابل تعقیب کیفری است.

مجازات فرستادن پیامک توهین آمیز

مجازات مجرماني كه به وسيله سيم‌كارت بی نام، پيامک توهين‌آميز ارسال می كنند چيست؟               

به موجب ماده 697 قانون مجازات اسلامي هركس كه به وسيله اوراق چاپی يا خطی يا به وسيله درج در روزنامه و جرايد يا نطق در مجامع يا به هر وسيله ديگري به شخصی، امری را صريحا نسبت دهد، يا آنها را منتشر كند و مطابق قانون آن امر جرم باشد، حتی در صورتی كه نتوانست آن مطالب را ثابت كند،‌ به یک ماه تا يك سال حبس و 74 ضربه شلاق مجازات می شود.

شكايت از پیامک‌های تبلیغاتی

قاعدتا باید روال بدین ترتیب باشد كه در وهله اول پيامک تبليغاتی برای هيچ‌كس ارسال نشود مگر اينكه خود فرد بخواهد پيام تبليغاتی بگيرد. اما در صورتي كه برای مشتركانی كه درخواست قطع پيامک ها را داشته‌اند مجددا پيام تبليغاتي ارسال شود فرد می تواند با نوشتن دادخواست از شركت تبليغاتی و مخابرات ادعاي خسارت كند.

كمترين فايده‌ مجازات مزاحمان تلفنی اين است كه از تعداد آنان می ‌كاهد؛ اما نمي‌توان انكار كرد كه با توجه به پيامدهای گسترده اين شيوه مردم آزاری، بايد براي افزايش تأثير مجازات‌ها چاره‌ ای انديشيد و فكري كرد؛ شايد بايد قوانين را سفت و سختتر نوشت و شايد لازم است شناسایی و برخورد با مزاحمان را با همكاری شهروندان جدی تر پيگيری كرد.

اگر شما دارای مزاحم تلفتی هستید و نیاز به مشاوره بیشتر در مورد جرم کیفری و چگونه از فردی که مزاحم شده شکایت کنید می توانید با موسسه حقوقی تهران وکیل تماس بگیرید و با بهترین وکیل تهران مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *